27 lutego 2013

Szpinakowe muffinki na drugie śniadanie

Drugie śniadanie nie musi być nudne. Nie muszą to być zawsze kanapki z chleba czy bułki, wędliny z dodatkiem sera i warzyw. Dziś na drugie śniadanie proponuję szpinakowe muffinki. Robi się je bardzo szybko, a zestawienie szpinaku z serem feta jest wyśmienite. 
Muffinki można przygotować dzień wcześniej, a rano tylko zapakować do torebki czy plecaka. 



Przepis na szpinakowe muffinki znalazłam na stronie cukierenka.blogspot.com, gdzie znajduje się wiele innych przepisów na cudowne muffinki.

Składniki:
  • 225g świeżego lub mrożonego szpinaku
  • 350g mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia (ja dałam dwie łyżeczki)
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 60 ml oleju lub oliwy 
  • 250 ml naturalnego jogurtu
  • 200 g fety 
Wykonanie
Szpinak ugotuj w lekko osolonej wodzie (ja miałam mrożony więc wrzuciłam go na patelnię, dolałam wody i dusiłam). Po ugotowaniu szpinak ostudź i odciśnij nadmiar wody.
Fetę pokrój w kosteczkę.
Nastaw piekarnik na 180C i przygotuj blaszkę do muffinek. Masz wybór, możesz użyć papilotek albo posmarować foremkę tłuszczem.
Teraz przygotuj dwie miski. Do pierwszej wsyp mąkę, sól i proszek do pieczenia. Do drugiej wlej jogurt, olej, jaja i dokładnie wymieszaj by składniki się połączyły. Następnie płynne składniki wlej do miski z mąką i wymieszaj wszytko do połączenia składników. Dodaj ser oraz szpinak i ponownie wszystko wymieszaj. Gotową masę przekładaj do foremek. 
Piecz ok. 20-25 min. Muffinki powinny się z wierzchu zarumienić. 

Smacznego!


Zdj. KK

3 komentarze:

  1. Wyglądają naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałam poczęstowana - było bardzo smaczne! :) świetny pomysł, ze na słono.

    OdpowiedzUsuń