22 lutego 2013

Luiza "Eviva" Dobrzyńska


Czytałeś kiedyś książkę, której autora znasz osobiście, prywatnie? Taką książkę czyta się inaczej niż przypadkowo zgarniętą ze sklepowej czy bibliotecznej półki. Pojawia się taki dreszczyk emocji, pytania czy któraś postać wzorowana jest na kimś z grona znajomych. Zagląda się z innej strony do wnętrza i wyobraźni autora i poznaje kolejną cząstkę jego wnętrza. Dlaczego tak są sądzę? Dlatego, że niedawno sama przeżyłam właśnie coś takiego. Wśród grona znajomych mam koleżankę pisarkę. Nazywa się Luiza Dobrzyńska. Poznałam ją w internecie a osobiście na konwencie fanów Star Trek TrekSfera 2009 w Warszawie.

Luiza "Eviva" Dobrzyńsa - pisarka, blogerka, trekkerka, miłośniczka kotów, warszawianka, kumpela. Na co dzień pracuje jako technik medyczny. Pisze od 12 roku życia. Jak widać na zdjęciu Luiza jest też piękną kobietą z długimi, bujny, kręconymi blond włosami.



Wydała 12 ebooków, które można znaleźć na stronie  www.wydaje.pl, a wśród nich takie tytuły jak: "I pójdę pod cyprysy...", "Pieśń o Silvandzie", "Detektywi". W 2012 roku wydała swoją pierwszą książkę pt. "Dusza" a niedawno ukazała się jej kontynuaca pt. "Kawalkada".

"Dusza" to książka, która zmusza nas do zastanowienia się nad sztuczną inteligencją, nad istotą człowieczeństwa, tym co je określa. To książka o być może naszej przyszłości, w której Ziemia podnosi się po ekologicznej katastrofie, ludzie podzieleni są na kategorie, a wszystko jest pod ścisłą kontrolą. Bohaterami "Duszy" są Etta i Raul. Etta jest nauczycielką, oznaczona kategorią zero, co oznacza, że nigdy nie będzie miała potomstwa z powodu prawdopodobieństwa wystąpienia u nich wad genetycznych. Raul jest androidem wybranym przez nią by dotrzymywał jej towarzystwa w każdej sferze życia. Los przyniesie im jednak mnóstwo wrażeń, intryg i niejasności oraz zmusi do podejmowania szybkich decyzji, które zaważą na ich dalszym życiu. Stanie przed nimi decyzja o opuszczeniu Ziemi i wyprawie w nieznane.


"Duszę" połknęłam, do razu i w całości. Mój mąż także. Warto też zwrócić uwagę na okładkę książki, która prezentuje się rewelacyjnie.
Z niecierpliwością czekałam na drugą część. Dziś listonoszka przyniosła paczuszkę a w niej i upragnioną książkę. "Kawalkada" przybyła do mnie wprost od autorki z piękną dedykacją i autografem. Jeszcze dziś wieczorem zabiorę się do czytania. Koniecznie muszę zobaczyć co stanie się Raulem i Ettą.

"Duszę" można kupić w różnych księgarniach internetowych (np. TU lub TU), a "Kawalkada" dostępna jest w Wydawnictwie Evantart


Wszystkim serdecznie polecam zarówno "Duszę" jak i inne pozycje w dorobku literackim Luizy. Polecam też blogi, które prowadzi Eviva: 

4 komentarze:

  1. Nabyłam "Duszę", czeka już tylko na odbiór w Empiku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje tylko jak najszybciej odebrać książkę i zabrać się do czytania.
      Mam nadzieję, że po przeczytaniu podzielisz się swoją opinią a może nawet w chwili przypływu weny coś narysujesz:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Książki, obie, są niesamowite. "Duszę" przeczytałam na jednym tchu aby gdy w moich rękach znalazła się "Kawalkada" powrócić do niej i zacząć się delektować. Bohaterów nie można nie pokochać, opisy plastyczne i przemawiające do wyobraźni. I ja polecam obie te książki. Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki, obie, są niesamowite. "Duszę" przeczytałam na jednym tchu aby gdy w moich rękach znalazła się "Kawalkada" powrócić do niej i zacząć się delektować. Bohaterów nie można nie pokochać, opisy plastyczne i przemawiające do wyobraźni. I ja polecam obie te książki. Marta

    OdpowiedzUsuń