20 sierpnia 2011

M.R. James, "Opowieści starego antykwariusza"

Biblioteka osiedlowa.... oczywiście książka, którą chciałam była wypożyczona, cóż poczekam. Wybrałam więc na to konto inną. Przeglądając tytuły na półkach natknęłam się na książkę M.R. James " Opowieści starego antykwariusza". Książka okazała się zbiorem opowiadań z gatunku ghost stories i wywarła na mnie ogromne wrażenie. No cóż nie powinnam się dziwić przecież to klasyka gatunku (ale o tym dowiedziałam się dopiero później, jak poszukałam informacji o niej). Każde opowiadanie stwarza niepowtarzalny klimat starej Anglii. Dzięki szczegółowym opisom wsi i małych miasteczek,  posiadłości, kościołów, krajobrazu czytelnik od razu widzi w głowie te obrazy o których czyta. Zagłębiając się w lekturę poszczególnych opowiadań czytelnik od samego początku czuje narastające napięcie i atmosferę wzrastającego niepokoju i lęku. Czuje, że zdarzenia, o których czyta nie są do końca normalne a raczej nadprzyrodzone....

Szczerze polecam tę książkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz