9 stycznia 2014

Kurczak curry z orzechami włoskimi

Przepis na kurczaka curry dostałam od Mamy, która dostała go od koleżanki więc pierwotnego źródła nie znam. Danie to uwielbiamy z KK. Jest szybkie, proste i bardzo smaczne. Tym razem urozmaiciłam trochę sos i dodałam do niego orzechy włoskie.


Składniki:
1 pierś z kurczaka (podwójna)
1 duża cebula
1 łyżeczka sosu sojowego
sok z połowy cytryny
1 łyżeczka kolendry w kuleczkach (jeśli ktoś lubi można dodać odrobinę więcej)
1,5 łyżeczki curry
śmietana 18%
olej
ryż

natka pietruszki do przybrania (opcjonalnie)
orzechy włoskie (opcjonalnie)


Kurczaka i cebulę kroimy w kostkę. Razem dusimy na patelni na odrobinie oleju. Dodajemy 1 łyżeczkę sosu sojowego, sok z połowy cytryny i 1 łyżeczkę kolendry. Dusimy na małym ogniu ok. 20 min. od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie dodajemy 1,5 łyżeczki curry, mieszamy. Następnie dodajemy śmietanę i dusimy wszystko jeszcze 10 min. na małym ogniu uważając by śmietana się nie zważyła. Na koniec do sosu dodajemy zmielone lub drobno posiekane orzechy włoskie.
Kurczaka podajemy z ryżem przybranego natką pietruszki i kawałkami orzechów.
Smacznego!

Ja niestety nie miałam pod ręką natki pietruszki więc przybrałam tylko orzechami.




3 komentarze:

  1. Ponawiam pytanie: kolendra w kuleczkach czy liście? Wygląda smakowicie, więc chciałabym wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolendra w kuleczkach. Uzupełnię w przepisie :)

      Usuń
  2. Dzięki! W weekend spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń