18 marca 2013

Muffinki z kiełbasą i oliwkami

Muffinki to bardzo szybkie w przygotowaniu i smaczne jedzonko zarówno na słodko jak i na słono. Ostatnio wypróbowuję przepisy na te drugie. Dziś przedstawiam Wam muffinki z kiełbasą i oliwkami. Inspirację do ich upieczenia zaczerpnęłam z dwóch przepisów znalezionych w sieci (1 i 2). To kolejny pomysł na drugie śniadanie do pracy dla KK. 


Składniki suche:
  • 220 g mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • 1/2 łyżeczki ziół np. bazylii
dodałam też odrobinę kurkumy

Składniki mokre:

  • 3/4 szklanki mleka 
  • 80 ml oliwy lub oleju (ja dodałam oliwę z oliwek)
  • 2 jajka
Dodatki:
kawałek kiełbasy, kilka oliwek

Na początku pokrój kiełbasę w kostkę, oliwki w krążki i odstaw. Teraz przygotuj dwie miski. W pierwszej dokładnie połącz składniki mokre. W drugiej umieść wszystkie suche i wymieszaj. Następnie płyn wlej do suchych składników i  chwilę niedbale mieszaj. Dodaj kiełbasę, oliwki i mieszaj by składniki się połączyły. Powstałe ciasto przełóż do papilotek do 3/4 ich wysokości. Piecz ok. 15-20 min. (w zależności od piekarnika) w 190 C.

dodatki

składniki mokre 

składniki suche

muffinki przed pieczeniem



Małe wyjaśnienie na temat mojego piekarnika.
Mój piekarnik - można powiedzieć - jest wyjątkowy. To piekarnik gazowy, który grzeje jak bywa w przypadku tego typu piekarników tylko od dołu. Niestety nie ma też wbudowanego termometru. Korzystam z takiego małego, specjalnego do piekarników, który wskazuje temperaturę, ale nie do końca jestem przekonana czy faktycznie ona taka jest. Moje wypieki zazwyczaj nie są dobrze przyrumienione z wierzchu, a czas pieczenia jest bardzo orientacyjny. Zazwyczaj trzymam się temperatury i czasu pieczenia podanego w przepisie, ale często bywa tak, że pilnuję i sprawdzam tego co się dzieje w piekarniku (regulując temperaturę i czas).  Nie zniechęca mnie to jednak do eksperymentowania w pieczeniu. 

1 komentarz: